loading...
حقيقت گوي ايرانشهري
حقيقت گو بازدید : 322 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)

از سویی دیگر همایش آموزشی تشکیلاتی دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان استان سیستان وبلوچستان ، با حضور اساتید مجرب استانی در تاریخ 26 و 27 بهمن به میزبانی دفتر جاد دانشگاه س و ب با موضوعات ذیل برگزار می گردد

سفر محسن رضایی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری به زاهدان لغو شد.

گفته می شود که برخی رابطین محسن رضایی بهانه ای برای سخنرانی وی در دانشگاه زاهدان پیدا نکرده اند.

در همین حال رایزنی رابطین محسن رضایی با برخی فعالین دانشجویی برای دعوت از این کاندیدا به نتیجه ای فعلا نرسیده و احتمالا سفر وی به سیستان و بلوچستان با یک هفته تاخیر برگزار خواهد شد.

از سویی دیگر همایش آموزشی تشکیلاتی دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان استان سیستان وبلوچستان ، با حضور اساتید مجرب استانی در تاریخ 26 و 27 بهمن به میزبانی دفتر جاد دانشگاه س و ب با موضوعات ذیل برگزار می گردد.

1-سبک زندگی و فرهنگ دانشجویی

2-علم اسلامی 

3-آموزش روش تحلیل سیاسی

4- مبانی سواد اطلاعاتی

گفتنی است، همچنین قرار شد این همایش آغاز بکار دوبار مجمع دفاتر استانی باشد.

حقيقت گو بازدید : 229 یکشنبه 22 بهمن 1391 نظرات (1)

مردم شیعه و سنی استان سیستان‌ و بلوچستان با حضور گسترده و با شکوه خود امروز به صحنه آمده‌اند تا نشان دهند که همیشه و در تمامی صحنه‌ها حامی انقلاب اسلامی هستند.

حضور باشکوه اقشار مختلف مردم از جمله، دانش‌آموزان، دانشجویان، بازاریان، کسبه و سایر مردم در ساعات اولیه آغاز راهپیمایی 22 بهمن مثال‌زدنی است.

راهپیمایی 22 بهمن در شهرستان زاهدان از میدان آزادی آغاز شده و شرکت‌کنندگان با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، ما همه سرباز توییم خامنه‌ای، گوش به فرمان توییم خامنه‌ای» نفرت خود را از ایادی استکبار اعلام می‌کنند.

خیابان آزادی زاهدان مملو از جمعیتی است که با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» ایستادگی و مقاومت خود را به آنان نشان می‌دهند و ابراز می‌دارند که تحریم‌ها، تهدیدها و فشارهای مختلف اقتصادی و فرهنگی بر این مردم متحد و یکدل و رهرو اسلام و سیره نبوی اثری ندارد و آماده جانفشانی در راه اسلام هستند.

حقيقت گو بازدید : 237 شنبه 21 بهمن 1391 نظرات (0)

در حالیکه هنوز دستگاه های امنیتی به صورت رسمی در اینباره اظهار نظری نکرده و همچنان مشغول تحقیقات می باشند ولی برخی شنیده ها حاکیست که این قتل به خاطر برخی اختلافات شخصی و خصوصی بوده است

چند روز قبل تعدادی افراد مسلح ناشناس، روز جمعه (13 بهمن 1391) "مولوی عبدالله براهویی"، امام جماعت یکی از مساجد شهر زاهدان را ترور کرده و به  قتل رساندند.
افراد مسلح که سوار بر یک خودروی سواری بودند، با تیراندازی به سوی خودروی این مولوی را به قتل می رسانند.
مولوی عبدالله براهویی در حالی به قتل رسیده که علاوه بر تدریس در چند مکتب سطح شهر زاهدان، امامت یکی از مساجد اهل سنت واقع در خیابان بدر زاهدان را نیز بر عهده داشته است .

در همین حال پایگاه های اینترنتی گروه های مختلف تروریستی باقیمانده گروهک در حالیکه تاکنون دستشان به خون ده ها تن از اهل سنت الوده است ضمن محکومیت این ترور خواستار انتقام از قاتلین این حادثه شدند.

نکته جالب توجه انکه این گروه های تروریست که از ترور مولوی مصطفی جنگی زهی حمایت میکردند اینک قتل مولوی براهویی را محکوم می کنند!

تبلیغات گسترده گروه های وهابی تروریست در فضای مجازی به ظن خود گرچه برای تحت تاثیر قرار دادن پرونده مولوی نقشبندی– قاتل مولوی جنگی زهی- صورت می پذیرد ولی اعلام خونخواهی این گروه ها به نظر می آید تا حدودی گره از برخی شبهات درباره این پرونده را بگشاید!

در حالیکه هنوز دستگاه های امنیتی به صورت رسمی در اینباره اظهار نظری نکرده و همچنان مشغول تحقیقات می باشند ولی برخی شنیده ها حاکیست که این قتل به خاطر برخی اختلافات شخصی و خصوصی بوده است.

لازم به ذکر است هنوز از علت و شناسایی عوامل ترور اطلاع دقیقی در دسترس نیست و مسئوولین امنیتی در اینباره اظهار نظر رسمی نکرده اند.

گفتنی است، مولوی عبدالحمید نیز در نماز میت مولوی براهویی از دستگاه امنیتی و قضایی خواستار شناسایی عوامل قتل این مولوی شده است.

حقيقت گو بازدید : 197 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)

روز جمعه ۱۳ بهمن در مراسم پیاده روی مردم شهر زاهدان، جمعی از دختران و پسران زاهدانی رقص محلی شمشیر که خاص مردم این استان است را بصورت مختلط اجرا کردند.

به گزارش تفتان، به نقل از بولتن نیوز، این رقص که تا کنون توسط پسران و مردها اجرا می شد برای اولین با بصورت مختلط و با حضور دختران و پسران بین هشت تا ۱۰ ساله برگزار شد که مقامات ارشد استان سیستان و بلوچستان از جمله استاندار، فرماندار زاهدان، مدیر کل ارشاد استان و برخی دیگر از مقامات استان نیز در مراسم حضور داشته و هیچ اعتراضی به آن نکردند.

ظاهراً یک ساعت بعد از این مراسم، مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه زاهدان برگزار می شود و موضوع به اطلاع آیت اله سلیمانی امام جمعه زاهدان می رسد و ایشان در این مراسم اولین موضع گیری را کرده که ضمن اظهار تاسف از این موضوع اعلام کرد که امیدوارم بر اساس آنچه گفته شده، برگزار کنندگان این رقص دختر نبوده باشند.

بعد از این موضع گیری، زمزمه عزل مدیرکل تربیت بدنی استان سیستان و بلوچیستان مطرح شد و حتی در روز شنبه گذشته با برخی افراد از جمله رئیس یکی از فدراسیونهای ورزش رزمی استان برای قبول این مسئولیت رایزنی شد.

بر اساس اطلاع خبرنگارما، اجرای رقص بصورت مختلط دلایل اصلی این تغییر و عزل عنوان شده است و بزودی مدیر کل جدید برای این مسئولیت معرفی خواهد شد.

در این رقص همه دخترها و پسرها دارای لباس متحدالشکل بوده و چینش افراد هم بصورت یک در میان بوده و ظاهرا از شبکه سه سیما هم بصورت مستقیم پخش شد.

 
حقيقت گو بازدید : 342 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

بر پایه این گزارش مولوی عبدالحمید در سخنانی کوتاه، ضمن محکومیت این ترور، آن را اقدامی "تروریستی" و "ناجوانمردانه" توصیف کرد و از مسئولین قضایی و امنیتی خواسته تا این موضوع را هر چه سریعتر پیگیری و عوامل این اقدام تروریستی را شناسایی و دستگیر نمایند

بر اساس خبر منتشر شده در سایت مسجد مکی زاهدان، تعدادی افراد مسلح ناشناس، روز جمعه (13 بهمن 1391) "مولوی عبدالله براهویی"، امام جماعت یکی از مساجد شهر زاهدان را ترور کرده و به  قتل رساندند.
این سایت مدعی شد: افراد مسلح که سوار بر یک خودروی سواری بودند، با تیراندازی به سوی خودروی این مولوی را به قتل می رسانند.
به گزارش زاهدان پرس، بر پایه این گزارش مولوی عبدالله براهویی، علاوه بر تدریس در چند مکتب سطح شهر زاهدان، امامت یکی از مساجد اهل سنت واقع در خیابان بدر زاهدان را نیز بر عهده داشته است .

سایت مسجد مکی در ادامه می نویسد : نماز جنازه وی عصر روز شنبه (14 بهمن) به امامت مولوی عبدالحمید برگزار شده است.
بر پایه این گزارش مولوی عبدالحمید در سخنانی کوتاه، ضمن محکومیت این ترور، آن را اقدامی "تروریستی" و "ناجوانمردانه" توصیف کرد و از مسئولین قضایی و امنیتی خواسته تا این موضوع را هر چه سریعتر پیگیری و عوامل این اقدام تروریستی را شناسایی و دستگیر نمایند.

لازم به ذکر است هنوز از علت و شناسایی عوامل ترور اطلاع دقیقی در دسترس نیست و مسئوولین امنیتی در اینباره اظهار نظری نکرده اند.

حقيقت گو بازدید : 225 شنبه 07 بهمن 1391 نظرات (0)

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان طرح آموزش و تربیت مدیران کشور با حضور رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور، اظهار داشت: نیروی انسانی کارآمد و متخصص مهم‌ترین ثروت هر کشور  است.

حامدعلی مبارکی افزود: برای داشتن مدیرانی لایق و شایسته، باید به آموزش آنها توجه بیشتر شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که مدیران ادارات به عنوان نماینده‌های مردم هستند و اداره امور کشور را بر عهده دارند، موضوع آموزش آنها در اولویت قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خلاء اطلاعات مدیران شایسته در کشور احساس می‌شود، گفت: با افتتاح بانک اطلاعات مدیران، مدیران آتی کشور در آینده در انتخاب مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌ها دچار ابهام نشده و می‌توانند با استفاده از این بانک اطلاعاتی مدیر شایسته و توانمند حوزه کاری خود را انتخاب کنند.

مبارکی بیان کرد: امسال در سیستان و بلوچستان 300 مدیر در دوره‌های آموزشی پایه‌ای، میانی و ارشد شرکت کرده و اطلاعات آنها در سیستم بانک اطلاعاتی مدیران ثبت می‌شود.

حقيقت گو بازدید : 224 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

استاندار

حاتم نارویی در همایش فرهنگ عمومی استان با حضور وزیر ارشاد در استانداری اظهار دشت: همایش خورشید ولایت، روزی ماندگار در تاریخ استان است.

وی افزود: سالروز تبعید رهبر معظم به استان سیستان و بلوچستان هرچند یادآور تحمل سختی‌های زیاد برای ایشان است ولی خداوند مقرر کرده بود که تبعید ایشان به ایرانشهر را در جایگاه رفیعی قرار دهد تا گنجینه‌ای از ذخایر ارزشی، تاریخی و معنوی برای این استان شود.

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: برگزاری سومین همایش خورشید ولایت بیانگر پیوند عمیق مردم ایرانشهر با مقام معظم رهبری است که منشأ آثار و برکات اجتماعی و معنوی زیادی بوده و برای تدوین و تبیین این رابطه این همایش مصوبه شورای فرهنگ عمومی شده است که با استقبال بی‌نظیر مردم منطقه مواجه شده است.

حجت‌الاسلام عباس دانشی از ظرفیت‌های مناسب فرهنگی و قرآنی استان در حجم گسترده سخن گفت و افزود: این استان با داشتن حافظان قرآنی، استعداد فراوانی برای پرداختن به مسائل در حوزه معنویت و قرآن دارد.

حقيقت گو بازدید : 328 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

انتصاب رييس جديد دانشگاه سيستان و بلوچستان

 در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی علیرضا رضوانی به عنوان رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان منصوب شد

علیرضا رضوانی که پیش از این به عنوان سرپرست دانشگاه سیستان و بلوچستان فعالیت داشت، در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، به عنوان رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان منصوب شد.

دانشگاه‌ سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از زیباترین و مجهزترین دانشگاه‌های کشور و به عنوان دانشگاه مادر در منطقه جنوب شرق کشور شناخته شده است.

حقيقت گو بازدید : 323 دوشنبه 27 آذر 1391 نظرات (0)

انتصابات و عملکرد استاندار جدید سیستان و بلوچستان تاکنون سبب اعتراضات گسترده گروه های مختلف دانشجویی و فعالین اصولگرا در جنوب شرق شده است

برای سومین بار مدیر مسئول زاهدان پرس به علت شکایت استاندار سیستان و بلوچستان به دادگاه احضار شد.

به گزارش زاهدان پرس، شکایت استاندار سیستان و بلوچستان در پی انتقادات پایگاه خبری تحلیلی زاهدان پرس به انتصابات فامیلی و عملکرد استاندار سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

انتصابات و عملکرد استاندار جدید سیستان و بلوچستان تاکنون سبب اعتراضات گسترده گروه های مختلف دانشجویی و فعالین اصولگرا در جنوب شرق شده است.

لازم به ذکر است، تاکنون تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به وزِیر کشور نسبت به انتصابات فامیلی و عملکرد استاندار سیستان و بلوچستان تذکر رسمی داده اند.

گفتنی است، زاهدان پرس بزودی مشروح دادگاه های مذکور را منتشر خواهد کرد.

حقيقت گو بازدید : 274 شنبه 25 آذر 1391 نظرات (0)

دكترشهرياري

وقتی به بیمارستانها برای بازدید میروم خودم جرات نمیکنم وارد شوم چون مردم آه و ناله میکنند. الان جامعه دو قطبی شده؛ فقیر و غنی. در تهران زیر یک میلیون تومان زیر خط فقر هستند

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در سال جاری ۷۰ درصد هزینه‌های درمان را از «جیب خود» پرداخته‌اند و بعضی بیماران خاص ممکن است «زیر خط فقر برسند یا بمیرند و راحت شوند.»

به گزارش زاهدان پرس،بخش‌های مهم گفتگوی حسینعلی شهریاری با «خبرآنلاین» را در زیر می‌خوانید:

* در دنیا به طور متوسط ۱۸ درصد هزینه‌های درمان از جیب مردم پرداخت می‌شود اما امسال در ایران بالای ۷۰ درصد از جیب مردم پرداخت می‌شود. تجهیزات پزشکی که به تازگی از خارج کشور وارد شده‌اند حدود ۱۷ تا ۱۸ درصد افزایش قیمت دارد. چون ارز ۱۰۵ تومانی به ۱۲۲۶ تومان تبدیل شده و همین باعث تفاوت قیمت می‌شود.

* کارها را به دست غیر کارشناس می‌دهیم. در حال حاضر تخصیص ارز مرجع و اولویت بندی را وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌دهد. برای همین آدامس اولویت یک است چون جزو مواد غذایی است. سالامبور (پوست) و چمن مصنوعی از دارو جلوتر هستند. اگراین لیست را ببینید واقعا خنده دار هستند. در حوزه سلامت اگر بخواهیم ذخیره استراتژیک ۶ ماهه (یک سال دارو و ۶ ماه استراتژیک) داشته باشیم نیاز به حداقل ۵. ۲ میلیارد دلار داریم. حدود یک میلیارد دلار هم برای تجهیزات پزشکی نیاز داریم که تقریبا ۵. ۳ میلیارد دلار می‌شود.

* اگر مشکل داریم برای همه چیز باشد. نمی‌شود که حدود ۷۰۰ میلیون دلار ارز مرجع برای ورود ماشین‌های گران قیمت اختصاص بدهید. برداشت من این است مابه التفات پول این ماشین‌ها که با ارز مرجع وارد و با نرخ آزاد در بازار فروخته شد، به جیب افراد معمولی نرفت؛ و بعدا در انتخابات از آن بهره برداری می‌شود چون پول کمی نبوده است.

* مردم می‌گویند چطور می‌شود که بیش از ۵۰ درصد تولیدات پورشه را ایران خریده باشد. یا شنیدم بوگاتی ۶ میلیارد تومان است اما بعد برای داروی سرطانی و بیماری‌ها ارز نداریم.

* سو مدیریت و سوتدبیر داریم. در ۶ ماهه اول بیش از ۶۰ میلیون دلار برای مواد آرایشی ارز اختصاص دادیم. در حوزه درمان در بسیاری موارد وابسته به خارج هستیم. مثلا در رشته چشم پزشکی برای عمل آب مروارید دستگاه‌ها از لنز تا دستگاه لیزر وارداتی هستند. وقتی با ارز آزاد این تجهیزات وارد می‌شوند هزینه مردم بالا می‌رود و بیمه‌های ما هم که بیمه‌های فشلی هستند و پرداخت درستی ندارند و جوابگو نیستند.

* متاسفانه الان رانت خواری زیاد شده و مردم هم نمی‌پذیرند به روش ۲۰ سال پیش عمل کنند. الان ارز باید برای مواد غذایی، سیستم دفاعی کشور و دارو اختصاص یابد.

* آقای احمدی‌نژاد در همان سال‌های اول خود شعار دولت پاک می‌داد که من فکر می‌کنم این دولت خیلی ناپاک شده و همین فساد بزرگ مالی و این رانت خواری‌ها نشانه این موضوع است.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما درباره ي عملكرد مسئولين شهرستان ايرانشهر چيست؟
    نظر شما درباره ي توسعه ي همه جانبه ي شهرستان ايرانشهر چيست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 174
  • کل نظرات : 57
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 35
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 183
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 597
  • بازدید ماه : 194
  • بازدید سال : 8,789
  • بازدید کلی : 251,082
  • کدهای اختصاصی

    پیج رنک گوگل

    پیج رنک سایت شما

    پیج رنک

    پیچک

    پیچک